^Powrót na górę
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

 Uczestniczymy w:

 

 

Alternative flash content

Requirements

SPOTKANIE Z POLICJANTEM


27 października 2016r.w naszym przedszkolu odbyło się spotkanie z policjantką z Komendy Powiatowej Policji w Pszczynie p.Karoliną Błaszczyk. Tematem spotkania było utrwalenie z dziećmi zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy oraz przypomnienie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu. Pani Policjantka przedstawiła dzieciom krótką historyjkę, a następnie wytłumaczyła jak należy zachowywać sie w kontaktach z obcymi ludźmi oraz do kogo mozna zwracać się o pomoc w sytuacji zagrożenia. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały rad i wskazówek zaproszonego gościa.
Przedszkolaki z grupy "Smerfy" zaprezentowały krótki występ artystyczny oraz zaśpiewały piosenki o tematyce związanej  z ruchem drogowym.
W podziękowaniu za przybycie wręczyły pani policjant własnoręcznie wykonany medal  z napisem "WZOROWY POLICJANT" oraz podziękowanie.
Było to bardzo ciekawe i pouczające spotkanie, które na długo pozostanie w pamięci naszych przedszkolaków.           

/Marzena Chudek, Dorota Wojciech/

Zobacz zdjęcia...

KONKURS NA JESIENNEGO ANIOŁA STRÓŻA


Dzieci wraz z rodzicami w czasie wolnych dni wykonały na konkurs JESIENNEGO ANIOŁA. Celem konkursu było wspólne tworzenie i spędzanie czasu w rodzinie. Każda praca była bardzo ciekawa
i inna  - „ile głów tyle pomysłów”. Wszystkim gratulujemy twórczych pomysłów i dziękujemy za udział. Wszystkie prace zostały nagrodzone, a dzieci były dumne ze swych aniołów.

/Maria Rak/

Zobacz zdjęcia...

DZIEŃ ANIOŁA STRÓŻA


Zgodnie z tradycją naszego przedszkola w poniedziałek 3 października 2016r. obchodziliśmy Dzień Anioła Stróża. Z tej okazji odbyło się spotkanie w sali grupy "Kotki",podczas którego dzieci śpiewały piosenki o aniołach oraz rozwiązywały anielskie zagadki. Panie z grupy "Smerfy" i "Kotki" przygotowały krótką część artystyczną dla naszych przedszkolaków, a następnie przeprowadziły pogadankę na temat Anioła Stróża. Dzieci znakomicie wypowiadały się na temat Anioła Stróża i wiedziały jaka on rolę pełni w życiu każdego z nas. Na koniec spotkania dzieci zostały poczęstowane anielskimi ciasteczkami. Ten wyjątkowy dzień upłynął nam w miłej, przyjaznej - iście anielskiej atmosferze.

/Marzena Chudek, Kamila Domka/

Zobacz zdjęcia...

"ŻEBY ZDROWE ZĘBY MIEĆ, TRZEBA TYLKO CHCIEĆ!"

Zdrowe nawyki żywieniowe oraz higieniczne powinniśmy u dzieci kształtować już od najmłodszych lat. Powszechnie wiadomo, iż najlepszymi przyjaciółmi dziecięcych zębów są: szczoteczka, pasta oraz nabiał.

28 października w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Zdrowego Zęba. W tym dniu dzieci poznały szczegółowy wygląd naszej szczęki, uzębienia oraz sposób dbania o higienę jamy ustnej. Dowiedzieliśmy się:

- jak wygląda uzębienie dziecka a jak osoby dorosłej
- jakie produkty spożywcze sprzyjają a jakie szkodzą naszemu uzębieniu
- jak należy czyścić żeby
- kim jest dentysta.

Stworzyliśmy także Kodeks Zdrowego Uzębienia. Dzieci dzielnie obiecały, że wizyty u dentysty nie będą od tej pory kończyły się protestami oraz płaczem. Mamy nadzieję, że słowa dotrzymają.

/Kamila Domka/

Zobacz zdjęcia...

ZAJĘCIA OTWARTE W GR. KOTKÓW

Zajęcia otwarte w przedszkolu to spotkania, dzięki którym rodzic ma okazję zobaczyć, jak jego dziecko funkcjonuje w swojej grupie przedszkolnej. Obecność rodzica w tym wyjątkowym dniu, jest dla dziecka niezwykle istotna. Dla dziecka to sygnał, że to co robi codziennie w przedszkolu jest dla Państwa ważne, że chcą Państwo uczestniczyć w jego przedszkolnym życiu.

6 października w naszej grupie odbyły się zajęcia otwarte pt. „Jesienne Anioły”, w ramach corocznego Tygodnia z Aniołem Stróżem. Rodziców przywitaliśmy grupową powitanką, a następnie zaśpiewaliśmy jesienną piosenkę „Hej pada, pada deszczyk”. Nasi podopieczni uważnie słuchali opowiadania pt. „Listek od Pana Boga” a następnie odpowiadali na pytania do tekstu. Główną atrakcją dnia była praca plastyczna tworzona we współpracy dzieci z rodzicami. Do tworzenia prac wykorzystane zostały dary jesieni: kasztany, kukurydze, żołędzie, liście, miechunka itp. Dzień obfitował w przyjazną atmosferę, pełną śmiechu i radości ale i kreatywnego zapału oraz skupienia.

Bardzo dziękujemy Państwu za tak liczną obecność i zaangażowanie. Liczymy na dalszą, owocną współpracę.

/Kamila Domka, Karolina Siedlaczek/

Zobacz zdjęcia...

GRZYBOBRANIE W GRUPIE KOTKÓW

Hej ho, hej ho, na grzyby by się szło…  Za oknami jesień a my naszą uwagę skupiliśmy na królestwie grzybów. Po tygodniowym „Grzybobraniu” wiemy dużo, nawet bardzo.

-Wiemy, że istnieją grzyby jadalne i trujące a nawet takie, które są obecnie pod ochroną.
-Poznaliśmy budowę grzyba, wiemy gdzie jest kapelusz i rurki, jak nazywa się noga grzyba oraz gdzie szukać grzybni i pierścienia
- Wiemy, że dzieci nie mogą samodzielnie zbierać grzybów, mogą to robić tylko pod opieką osób dorosłych.

Co robiliśmy? Otóż…
-W różnorodnych atlasach grzybów poszukiwaliśmy gatunków jadalnych i trujących
-Dokonywaliśmy klasyfikacji grzybów ze względu na ich wielkość i kolor
-Przeliczaliśmy koszyki pełne grzybów, sprawdzaliśmy, kto zebrał ich najwięcej, kto najmniej
- Układaliśmy chronologicznie opowieść o grzybobraniu
-Bawiliśmy się w grzybobranie, poszukiwaliśmy ukrytych w sali muchomorów – oczywiście sztucznych.
-Oglądaliśmy prawdziwe, jadalne okazy grzybów
-Wylepialiśmy plastelinowe muchomory i borowiki
-Zorganizowaliśmy grupowy konkurs plastyczny pt. „Leśne grzyby”

Czas upłynął bardzo szybko ale i pożytecznie. Dziękujemy Państwu za zaangażowanie w konkurs plastyczny. Prace jakie wykonały dzieci przy Państwa pomocy zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie… Istny, grzybowy raj.

/Kamila Domka/

Zobacz zdjęcia...

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA" - NAJWAŻNIEJSZE ŚWIĘTO NASZYCH PODOPIECZNYCH

Jak co roku 20 września, w naszym przedszkolu obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Dzieci w tym dniu uczestniczyły we wspólnych zabawach, tańcach i grach dydaktycznych. Uroczyste spotkanie rozpoczęliśmy odśpiewaniem naszego Przedszkolnego Hymnu. Główną atrakcją okazała się projekcja bajki edukacyjnej „Świnka Peppa – Przedszkole”, która podbiła serca naszych podopiecznych. Każda z grup przygotowała krótki pokaz swych umiejętności wokalnych, śpiewając piosenki z dziecięcego repertuaru. Po wspólnej zabawie panie wręczyły dzieciom medale Super Przedszkolaka. Dzień zakończyliśmy Korowodem Przedszkolaków, idąc pobliskimi ulicami przedszkola i śpiewając nasze ulubione piosenki.

Nasi drodzy przedszkolacy, jeszcze raz życzymy Wam uśmiechu na co dzień, sukcesów małych i wielkich oraz samych radosnych chwil w naszych przedszkolu!

/Kamila Domka/

Zobacz zdjęcia...

NASZ PRZEDSZKOLAK KAMILEK SOJKA NA MIĘDZYNARODOWYM TURNIEJU SZACHOWYM W KATOWICACH.

Dlaczego warto uczyć dzieci gry w szachy?

„Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka - kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Dlatego też wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności”.  O wartościach tej rozrywki umysłowej już dawno przekonali się rodzice naszego przedszkolaka Kamilka Sojki i jego starszego  brata Adasia, przygotowując synów do  udziału w Międzynarodowym Turnieju. Gratulujemy!
Szachy wbrew pozorom i obiegowym opiniom zawierają wiele elementów wychowawczych. Uczą odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje. Młody adept „królewskiej gry" staje się bardziej cierpliwy, wytrwały i w pełni panuje nad sobą. Szachy uczą go pokory gdyż wie, że nie wszystkie jego decyzje są słuszne (w myśl powiedzenia, że nie ma na świecie szachisty który wygrałby wszystkie swoje partie). Dzięki temu obiektywizmowi wzrasta szacunek do przeciwnika i samego siebie, a sam potrafi stosować w życiu zasadę „fair play". Efekty widać już we wczesnej edukacji dziecka. Objawia się to umiejętnością koncentracji nad zagadnieniem, łatwością zapamiętania szczegółów czy szybkością w dotarciu do prawidłowego rozwiązania problemu. Widzimy więc, że szachy to nie tylko wyrafinowana rozrywka intelektualna, ale także ogromna inwestycja w umysły naszych dzieci”.

(http://www.szachy.zyciegrajewa.pl/)

/Maria Rak/

Zobacz zdjęcia...

ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI DZIECIĘCEJ - SPOTKANIE Z FRANKLINEM

Światowy Dzień Książki Dziecięcej obchodzono na całym świecie. 1 kwietnia 2016 roku, także w naszym przedszkolu wspólnie z dziećmi oraz niezwykłym gościem Franklinem świętowaliśmy ten dzień, aby każde dziecko zakochało się w książce. Okres dzieciństwa to szczególny czas ,kiedy to właśnie dorosły może zakrzewić zamiłowanie do książek. Czytanie dziecku książki minimum 20 minut dziennie ma ogromny wpływ na rozwój młodego dziecka. W związku z tak ważną datą w kalendarzu dla każdego  czytelnika , zorganizowaliśmy uroczyste spotkanie w naszym przedszkolu. Wszystkie dzieci zebrały się w grupie Misiów, gdzie opowiedziałam dzieciom z jakiej okazji zebraliśmy się , dlaczego warto obchodzić to święto w przedszkolu oraz we własnym domu. Dzieci zapytane o swoją ulubioną bajeczkę , nie miały problemy z wymienieniem kilku tytułów , z ogromnym przejęciem i radością na twarzy opowiadały o swoich wielkich bohaterach. Wyczytałam „Prośby Książki” m.in. aby : nie wyrywać jej karteczek, nie dotykać brudnymi rączkami, nie rysować po niej czy wreszcie odkładać na półeczkę. Przybył do nas również nie lada gość- Franklin we własnej osobie! Przedszkolaki żywo zareagowały na  jego widok. Z niedowierzaniem obserwowały każdy jego ruch. Pani Kamila przeczytała książeczkę pt. „ Franklin –mały bałaganiarz”, a nasz gość z uwagą wsłuchiwał się w czytany tekst i chwilami z ogromnym wstydem słuchał, jak to  kiedyś zdarzało mu się zrobić ogromny bałagan w swoim pokoju . Dzieci , które zapamiętały o czym była bajeczka , miały za zadanie ułożenie historyjki obrazkowej na tablicy. Na zakończenie Franklin zaprosił dzieci na kiermasz książeczki dziecięcej , na którym każde dziecko mogło wybrać swoją ulubioną ,bądź wymarzoną książeczkę z serii przygód o Franklinie. Pamiątkowe zdjęcia i drobne upominki od Franklina były doskonałym zwieńczeniem tego spotkania. Pamiętajmy , iż każda chwila spędzona dziecka z mamą, tatą jest bezcenna. Lecz chwila ta spędzona nad książką , nabiera większego znaczenia.

/Karolina Siedlaczek/

Zobacz zdjęcia...

PODSUMOWANIE PROJEKTU "ŚWIAT DINOZAURÓW" W GRUPIE KOTKÓW

W miesiącu kwietniu dzieci z grupy „Kotki” uczestniczyły w cyklu zajęć, które stwarzały okazję do pogłębiania swojej wiedzy na temat dinozaurów.
Projekt edukacyjny „Świat dinozaurów” miał na celu zgłębienie tematyki „strasznych jaszczurów”, rozbudzenie ciekawości dziecka tematyką prehistorii.
Wspólnie, poprzez różne aktywności dzieci, poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania: „Kiedy żyły dinozaury? Gdzie mieszkały? Jak wyglądały? Co jadły? Jak się rodziły? Jak i kiedy wyginęły? Skąd wiemy, że istniały?” To tylko niektóre z pytań, które nurtowały naszych małych odkrywców.

Tyranozaur, Stegozaur, Triceratops, Diplodok – nazwy tych dinozaurów towarzyszyły nam przez cały miesiąc, w którym nasza sala zamieniała się w „Park Jurajski”. Stworzyliśmy kącik czytelniczy o tematyce pradawnych jaszczurów oraz kącik paleontologiczny, w którym dzieci miały okazję badać skamieliny i kości, tworzyć własne szkielety dinozaurów. Powstało gniazdo dinozaurów, w którym „wykluły” się nam młode jaszczury a także jaskinia, która skrywała ich historię. Przez cały okres trwania projektu dzieci miały nieustannie zgłębiać swoją wiedzę w tej tematyce poprzez poszukiwanie informacji  w różnorodnych źródłach: książkach, czasopismach, Internecie. Wszelkie zgromadzone informacjestaraliśmy się umieścić w naszych lapbookach. Podsumowaniem projektu był wyjazd do Parku Dinozaurów w Ustroniu, który dostarczył nam niezapomnianych przeżyć i widoków.
Teraz,  znamy już odpowiedzi na nasze pytania, wiemy czym jest „kryza” oraz jakiej wielkości był ząb tyranozaura. Wiemy, które z dinozaurów były mięsożerne a, których przysmakiem były paprocie. Mamy nadzieję, że ten projekt rozbudził zainteresowania naszych podopiecznych oraz na długo zagości w ich pamięci. 

/Kamila Domka/

Zobacz zdjęcia...

ŚNIADANIE WIELKANOCNE W GRUPIE KRASNALI

W kalendarzu jest wiele dni wesołych i świątecznych, ale są i takie, które zmuszają nas do powagi, zadumy, a także radości jaką niosą ze sobą. Jednym z takich świąt są Święta Wielkanocne. Chcąc zaakcentować ten czas, w grupie Krasnali odbyło się uroczyste śniadanie wielkanocne. Przedszkolaki aktywnie włączyły się w przygotowania. Wcześniej dekorowały salę, siały rzeżuchę, wykonywały stroiki. Wszystkie te akcenty wielkanocne znalazły się na specjalnie przystrojonym stole. W miłej atmosferze składaliśmy sobie serdeczne życzenia oraz mieliśmy okazję spróbować świątecznych smakołyków. Po śniadaniu dzieci z niecierpliwością oczekiwały Wielkanocnego Zajączka. Okazało się, że prezenty były pozostawione w różnych miejscach naszej sali. Szukanie ich sprawiło dzieciom wiele radości. Takie radosne przeżycia na długo pozostaną w pamięci.

/Monika Gerlich-Adamaszek/

Zobacz zdjęcia...

TRADYCJE WIELKANOCNE W GRUPIE MISI

„Wieziemy tu kogucika dajcie jajek do koszyka …”

Święta Wielkanocne to wyjątkowy czas, w którym obrzędy religijne i tradycje ludowe są bardzo mocno zakorzenione w naszej świadomości . Chrześcijanie świętują zwycięstwo Jezusa nad śmiercią, tradycje ludowe upamiętniają te wydarzenia sprzed ponad 2000 lat. Warto wraz z dziećmi poznawać tradycje i zwyczaje naszych przodków. Tak też dzieje się w naszym przedszkolu. Dzieci bardzo lubią te zwyczaje, jak chociażby „szukanie zajączka” -budzi wiele pozytywnych emocji, a nam dorosłym uśmiech i radość na buzi dziecka sprawia wiele przyjemności. Jedna z tradycji trochę już zapomnianych to chodzenie z „kokotkiym”. „Dawniej w wielkanocny poniedziałek oprócz polewania wodą, chodzono po wsi z kogutem – symbolem sił witalnych i urodzaju i składano życzenia w zamian otrzymując dary w postaci np. jajek . Kogutek był mile widzianym gościem w każdym gospodarstwie”. Dzieci z grupy Misie przygotowały krótką inscenizację piosenki i chodziły z życzeniami wożąc kogucika po przedszkolu. Oczywiście za odśpiewane życzenia otrzymywały jajka.

/Maria Rak, Karolina Siedlaczek, Anna Urdzoń/

Zobacz zdjęcia...

POWITANIE WIOSNY

"Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło lecą i świergoczą głośno i wesoło..." słowami tejże piosenki dzieci z naszego przedszkola przywitały Panią Wiosnę, która zawitała do nas w dniu swego święta - 21 marca.
Spotkanie rozpoczął bocian, który powrócił do nas z ciepłych krajów. Przybyły gość odczytał list od Pani Wiosny zwiastujący jej przybycie. Następnie dzieci powitały Panią Wiosnę wspólnie odśpiewaną piosenką i wzięły udział w konkursach przez nią przygotowanych. Wspólnie przypomnieliśmy sobie pierwsze zwiastuny wiosny: wiosenne kwiaty i powracające ptaki. Na zakończenie w akompaniamencie piosenek wyruszyliśmy na spacer w okolicy przedszkola poszukując pierwszych oznak wiosny. Cały dzień przebiegł nam w miłej i wiosennej atmosferze.    Marzena Chudek i Kamila Domka.

/Kamila Domka, Marzena Chudek/

DZIEŃ MARCHEWKI W GRUPIE SMERFÓW

W ubiegły piątek tj. 01. 04 maluszki ubrane w pomarańczowe koszulki i marchewkowe czapeczki świętowały Dzień Marchewki. Oprócz wesołej zabawy, tańców, wyścigów z marchewką i  marchewkowego toru przeszkód doskonaliły swoje umiejętności matematyczne. Przeliczały w zakresie 5, porównywały kształt i wielkość marchewek, układały warzywa od najmniejszych do największych. W podziale na dwie grupy dzieci wykonały farbami prace plastyczne „ Marchewka”, które rodzice mogli podziwiać na naszej gazetce. Ponadto degustowaliśmy zrobiony przez Panią Kucharkę zdrowy soczek marchwiowy i urządziliśmy konkurs chrupania marchewki. Maluszki wiedzą już jak ważne jest zdrowe odżywianie, a zwłaszcza spożywanie warzyw pełnych witamin!Zapraszamy do galerii

/Elżbieta Turoń/

Zobacz zdjęcia...

WIOSENNY KĄCIK W GRUPIE SMERFÓW

Dzieci z grupy „ Smerfów” z utęsknieniem czekały aż nadejdzie wiosna. Na zajęciach poznawały wiosenne kwiaty, zwierzęta, które budzą się z zimowego snu wiosenną pogodę oraz ptaki, zwiastujące wiosnę. Nasza sala również zrobiła się wiosenna nie tylko za sprawą dekoracji na oknach, ale głównie dzięki zielonym gałązkom , baziom, hiacyntom i żonkilom zdobiącym nasz parapet. Maluszki zamieniły się również w małych ogrodników i samodzielnie posiały rzeżuchę oraz założyły hodowlę fasolki w doniczkach i słoikach. Każdego dnia dbały, aby roślinkom nie brakowało wody i obserwowały jak rosną. Dzieci wykonały również pracę plastyczną pt. Hiacynt, która zdobiła grupową gazetkę. Zapraszamy do obejrzenia galerii.

/Elżbieta Turoń, Marzena Chudek/

Zobacz zdjęcia...

POŻEGNANIE ZIMY W NASZYM PRZEDSZKOLU

Hu hu ha, hu hu ha Zima wcale nie jest zła!- tym okrzykiem przedszkolaki z wszystkich grup żegnały w piątek 18 marca odchodzącą  Panią Zimę . Spotkanie rozpoczęła najmłodsza grupa „ Smerfów” swoim krótkim przedstawieniem artystycznym. Dzieci maszerowały niosąc zrobioną na zajęciach kukłę Pani Zimy i śpiewały piosenkę „ Idzie Zima, Pani Zima”. Następnie recytowały krótki wierszyk, którym podziękowały Pani Zimie za biały, puszysty śnieg, jazdę na sankach, bitwę na śnieżki, bałwanka oraz inne zimowe zabawy. Pozostałe grupy włączyły się do pożegnania zimy przedstawiając kolejno piosenki, wierszyki,tańce i wyliczanki o tematyce zimowej. Na koniec wszyscy pożegnaliśmy Panią Zimę, a naszą zimową kukiełkę schowaliśmy głęboko do szafy- wszak topienie czy palenie jej byłoby bardzo nieekologiczne, a nasze przedszkolaki dbają o środowisko! Po takim miłym podziękowaniu zima z pewnością wróci do nas za rok.

/Elżbieta Turoń/

Zobacz zdjęcia...

WARSZTAT Y ROBIENIA PALM WIELKANOCNYCH W GR. MISI

„A więc coraz bliżej jest świąteczny czas,
 Palmy i pisanki robi każdy z nas”.

Czas Wielkiej Nocy to czas kiedy tradycje stają się bardziej żywe. 17 marca w gr I - MISIE odbyły się warsztaty robienia śląskich palm wielkanocnych. Jak wiemy każdy region Polski  szczyci się innymi palmami. Pani Teresa Furczyk zaprzyjaźniona z naszym przedszkolem, od lat prowadzi z dziećmi spotkania na których przybliża dzieciom tradycję robienia śląskich palm. Celem zajęć było przybliżenie niektórych tradycji Świąt Wielkanocnych, doskonalenie umiejętności współpracy, rozwijanie poczucia estetyki. Dzieci dowiedziały się w jaki sposób i z jakich gałązek musiała być zrobiona plama „„Przygotowywali jom chłopcy, a „materiał”- czyli różnorodne gałązki zaczynali zbierać już od początku wielkiego postu. Palma musiała być zrobiona z 12 gatunków tych gałązek:

  1. Jemioła (którą najczęściej można było spotkać na jabłoniach, bądź
    w koronach wysokich drzew- już wiadomo dlaczego chłopcy zajmowali się zbieranim gałązek na palmy, która dziewczyna wyspinałaby się na wysokie drzewa?)
  2. Lybyndzbał – drzewo oliwne - czyli tuja, dziś jest moda na tego typu krzewy przi domach, downi rosły łone przeważnie na kerhowach czyli cmyntorzach i u niylicznych wiynkszych gospodorzy.
  3. Jałowiec
  4. Kocanki – czyli wierzbowe bazie, najczyńścij rosnom nad wodom
  5. Drzewo kwadratowe kokocz.
  6. Malina.
  7. Trzcina – po niom czeba było się wyprawiać aż nad stawy.
  8. Osika..
  9. Siba (czerwona wiklina)
  10. Bagnoć.
  11.  Lyska – orzech laskowy
  12. Sosna angielska.

 Nasze palmy były skromniejsze ale pięknie wykonane przy pomocy p. Teresy. W czasie warsztatów panowała miła, radosna atmosfera przedświąteczna. Serdecznie dziękujemy Pani Teresie za pielęgnowanie i przybliżanie tradycji wśród najmłodszych.

/Maria Rak/

Zobacz zdjęcia...

CERTYFIKAT AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA

W tym roku nasze przedszkole przystąpiło do projektu Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Uczestniczyliśmy w XVI akcji ” Z Janem Brzechwą  o Zdrowiu”, realizowaliśmy z dziećmi tematy związane ze zdrowym stylem życia.

Uzyskaliśmy Certyfikat Akademii Zdrowego Przedszkolaka, który można zobaczyć w zakładce "Nasze osiągnięcia".

Sprawozdanie z realizacji projektu - pobierz

   Monika Gerlich- Adamaszek

PRZYGODA Z KSIĄŻKĄ W GRUPIE SMERFÓW

Dlaczego warto czytać dzieciom książki?
Czytanie książek wspiera rozwój psychiczny, intelektualny i społeczny dziecka. Zaspokaja wszystkie jego potrzeby emocjonalne, a przy tym przynosi dziecku radość. Dziecko, któremu codziennie czytamy czuje się ważne i kochane. Korzyści płynące z codziennego czytania najmłodszym to przede wszystkim: zaspokajanie jego potrzebemocjonalnych: miłości, uwagi, budowanie silnej więzi pomiędzy dzieckiem a rodzicem, przyśpieszanie rozwoju mowy,rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, wzbogacanie słownictwa, wzmacnianie poczucia własnej wartości, wspieranie rozwoju psychicznego dziecka,rozbudowywanie pamięci, rozwijanie wyobraźni itd.
Najskuteczniejszym sposobem wychowania czytelnika na całe życie jest głośne czytanie dziecku dla przyjemności.
Drodzy Rodzice! Czytajcie swojemu dziecku codziennie głośno przez 20 minut, to od Was zależy przyszłość Waszego dziecka. Codzienne głośne czytanie dziecku jest najlepszą inwestycją w pomyślną jego przyszłość.
Zachęcamy również wszystkie dzieci z grupy “Smerfy” do skorzystania z naszej biblioteczki, gdzie mogą samodzielnie dokonać wyboru książeczki i wypożyczyć ją do domu na cały tydzień.

źródło:calapolskaczytadzieciom.pl

/Marzena Chudek, Elżbieta Turoń/

Zobacz zdjęcia...

WARSZTATY "BEZPIECZNE DZIECKO I PIES"

„Mamo… mogę mieć psa?” – to pytanie z pewnością prędzej czy później, słychać w większości domów. Kontakt ze zwierzętami stanowi dla dziecka istotny element jego rozwoju emocjonalnego. Nauka odpowiedzialności, redukcja stresu, nauka empatii, poczucie bezpieczeństwa i bycia potrzebnym – to tylko niektóre z korzyści płynących z posiadania zwierząt. Chyba większość z nas ma w pamięci jakieś wspomnienie z dzieciństwa związane z ukochanym zwierzakiem. Wychodząc naprzeciw dziecięcej potrzebie kontaktu ze zwierzętami, nasze przedszkole wzięło udział w warsztatach pt. „Bezpieczne dziecko i pies” . Gościem honorowym spotkania była piękna, błękitnooka suczka „Florka”. W pierwszej części warsztatów trenerka przedstawiła dzieciom „Florkę”. Chętne przedszkolaki miały okazję osobiście przywitać się z psem stosując wcześniej poznany zwrot: „Dzień dobry, czy można pogłaskać pieska?”. Bardzo ważne aby dziecko zdawało sobie sprawę, iż zwierzęta nie zawsze są gotowe na bliską relację z człowiekiem i taki dotyk z zaskoczenia może być dla nich powodem do niepotrzebnego stresu czy agresji. Po przywitaniu trenerka przedstawiła nam 4 główne zasady, których należy przestrzegać podczas kontaktu z psem:

  1. Nie biegamy
  2. Nie krzyczymy
  3. Nie płaczemy
  4. Nie patrzymy w oczy

Następnym etapem szkolenia było poznanie dwóch bezpiecznych pozycji jakie powinno przybrać dziecko, kiedy kontakt ze zwierzęciem staje się niebezpieczny. Pozycje te to : drzewo i żółw. Po kilkukrotnym przećwiczeniu nadszedł czas na praktykę. Dzieci przybierały owe ustawienia a trenerka z psem, przechodziła pomiędzy nimi. Ta część szkolenia dostarczyła największych emocji. Ten piękny dzień zwieńczyły grupowe zdjęcia przedszkolaków z Florką.

Towarzystwo zwierząt daje człowiekowi wiele korzyści, nie zapominajmy jednak, że są to także obowiązki. Uczmy dzieci, wrażliwości na krzywdę wobec zwierząt, zachęcajmy je do kontaktu z nimi, a zachowując przy tym bezpieczeństwo, damy im piękne wspomnienia - bo przecież nie od dziś wiadomo, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka.

/Kamila Domka/

Zobacz zdjęcia...

PODSUMOWANIE I EWALUACJA PROJEKTU "PODRÓŻ W KOSMOS"

Na zakończenie i podsumowanie projektu zaprosiliśmy rodziców. Miało ono formę turnieju, w czasie którego dzieci wykazały się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, jak również sprawnością fizyczną, która jest niezbędna do tego by zostać kosmonautą. Przedszkolaki  otrzymały nagrody (książeczki o kosmosie oraz dyplomy) za udział w projekcie oraz za wykonanie rakiet z plastikowych butelek.
Mamy nadzieję, że udział w tym projekcie wyzwolił u dzieci chęć poznawania tego co dalekie i co bliskie. Dziękujemy również rodzicom za wsparcie w realizacji tego przedsięwzięcia.

/Maria Rak, Karolina Siedlaczek Anna Urdzoń/

Zobacz zdjęcia...

WYJAZD GRUP STARSZYCH DO PLANETARIUM

"Koła autobusu kręcą się, kręcą się, a autobus mknie…"


12 lutego w ramach realizowanego projektu pojechaliśmy autobusem razem z grupą II Krasnale na wycieczkę do ŚLĄSKIEGO PLANETARIUM w Chorzowie. Do wycieczki przygotowywaliśmy się kilka dni wcześniej, kiedy to dzieci miały za zadanie dowiedzieć się jak nazywał się najsłynniejszy polski astronom oraz rozmawialiśmy o tym, co to jest planetarium. W planetarium brały udział w seansie o podróży kosmicznej po układzie słonecznym. Była to niesamowita przygoda dwójki dzieci, które odbywały kosmiczną podróż w towarzystwie Mikołaja Kopernika. Zwiedzały także obserwatorium astronomiczne. Wielkie wrażenie wywarła  olbrzymia luneta oraz otwierający i obracający się dach obserwatorium. Obserwując dzieci podczas ich pobytu w Planetarium nabraliśmy przekonania, że jest to miejsce, które na długo pozostanie w ich pamięci i wywarło na nich wielkie wrażenie. Mamy nadzieję, że te przeżycia będą dla nich bodźcem do rozwijania własnych zainteresowań, może wyrośnie jakiś astronom?!

/Maria Rak/

Zobacz zdjęcia...

III TYDZIEŃ PROJEKTU. PODSUMOWANIE PROJEKTU EDUKACYJNEGO "PODRÓŻ W KOSMOS" - gr. MISIE

W tym tygodniu nasza tablica zamieniła się w niebo pełne gwiazd. Dzieci poznawały gwiazdozbiory.  Zapoznały się ze znaczeniem tego słowa. Układały z świecących gwiazdek proste konstelacje. Tworzyły własne. Miały możliwość zobaczenia mapy nieba na którym wyszukiwały poznane  gwiazdozbiory. Oczywiście jak mówimy o niebie to musimy również wspomnieć o narzędziach jego badania – lunetach i teleskopach. Wykonywaliśmy własne z zaznaczonymi gwiazdozbiorami. Nasze przedszkolaki mogły przez nie  oglądać układ gwiazd i porównywać z zapisem na kartkach . Zaproponowano dzieciom wykonanie pracy plastycznej dotyczącej konstelacji. Nie zabrakło także szukania informacji o gwiazdozbiorach w naszej biblioteczce, czasopismach i zasobach internetowych.

Dzieci interesowała bardzo  „Czarna dziura”. Oprócz słuchania czytanych informacji z książek, wykonaliśmy doświadczenie:  jak działa „Czarna dziura” w kosmosie. Do tego celu posłużył nam kuchenny mikser oraz produkty potrzebne do wykonania ciasta. Masa jajeczno-cukrowa zamieniła się w wirującą i wciągającą do swego wnętrza czarną dziurę. Rodzynki i migdały w ciała niebieskie, a kokos w meteoryty. Doświadczenie spodobało się dzieciom i w prosty sposób wyjaśniło to co jest trudne. W czasie projektu przedszkolaki wykonywały lapbooki, które pozwolą na utrwalenie zdobytych informacji.

/Maria Rak, Karolina Siedlaczek, Anna Urdzoń/

Zobacz zdjęcia...

II TYDZIEŃ PROJEKTU „ KOSMICZNE PODRÓŻE” – GR. MISIE

Nasza kuchenka tymczasowo zmieniła się w CENTRUM DOWODZENIA LOTAMI KOSMICZNYMI, które cieszy się dużym powodzeniem w czasie zabaw dowolnych, tam dzieci wykorzystują zdobytą wiedzę o kosmosie. Centrum nie powstałoby bez pomocy rodziców, dziękujemy za wypożyczenie niezbędnych akcesoriów takich jak klawiatury komputerowe, monitor, dżojstiki, które bardzo uatrakcyjniają zabawę. Wykonywaliśmy doświadczenie z rakietą, które wzbudziło dużo emocji. Poznały nazwy pojazdów kosmicznych.

/Maria Rak, Karolina Siedlaczek/

Zobacz zdjęcia...

Copyright 2014  Przedszkole nr 1 Goczałkowice-Zdrój